Si....

Posted: 2/04/2009 by fahmi chester in
0

Pengampu,
Mulut kau semanis tutur kau sehabis,
mengayat mengampu terkesima si pendengar,
Segala kata pujian basah dimulutmu,
Dan kau muntahkannya pada pendengar bodoh itu,
Dan aku? bangga kau...


Hipokrit,
Depan mata engkau intan berlian,
Paling baik,alim,bersopan-berbahasa,
Tapi itu hanya pada bungkusan aja,
Kerna isinya,hitam buruk,berbau berulat,
Dan aku? tabik kau...

Pencinta-pencinta,
Pagi ini perempuan itu,petang bersama gadis disana,
Malam nanti betina sudah tersedia menunggu engkau,
Hebat,habis semua perempuan jadi milik engkau,
Hati,jiwa dan hormatnya engkau tusuk,
Dan aku? cemburu kau...

Kawan celaka,
Makan lepak main bersama,
Engkau susah,aku susahkan juga diriku untuk kau,
Tapi celaka,kau curi kau kutuk kau hina ku dibelakang,
kau lari tika ku susah,tika ku menangis jantan,
Dan aku? hormat kau...

Bangga, tabik,
Cemburu, hormat,
Untuk mereka-meraka,
Si Celaka.

0 sudah tekan balik: